Tio bortslösade minuter

Har just slösat bort tio till femton minuter av mitt liv på den kanske mest meningslösa – och klantigt utformade – opinionsundersökning jag någonsin varit med om. Tydligen hade jag på något sätt tackat ja till att delta i en undersökning som SIFO gjorde på uppdrag av Dagens Samhälle och dum som jag var trodde jag att det kanske var någon undersökning om folkstyre, kommunalt självbestämmande, valdeltagande eller annat viktigt. Dumt av mig. Istället fick jag i tio till femton minuter kryssa i rutor om en massa varumärken: om jag kände till, hade använt, gillade dem och liknande. Började leta efter mailadressen för att berätta för dem att det var en helt meningslös undersökning som var dåligt gjord men bestämde mig för att inte slösa mer tid på dem. Så istället slösade jag typ tre minuter på att skriva det här istället…

En reaktion på ”Tio bortslösade minuter”

  1. Jag har som princip att INTE svara marknadsundersökningar. Om de är inblandade i ”samhällsundersökningar” hoppar jag helt enkelt över de frågorna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *